Viktig og nyttig informasjon fra NB sentralt!

Norsk Bobilforening henstiller alle til å følge myndighetenes retningslinjer og restriksjoner som til enhver tid gjelder som følge av utbruddet av COVID-19 (koronavirus). I denne artikkelen har vi samlet en del informasjon om hvordan NB forholder seg til til situasjonen, endringer i planlagte aktiviteter og litt om andre saker som berører oss. Vi oppdaterer fortløpende kalenderen.

Søker kandidater til Norges beste bobilplass 2020

Norsk Bobilforening og Din Fritid inviterer deg til å være med og nominere din favoritt-bobilplass som kandidat for vår store avstemning i vinter. I desember vil seks finalekandidater bli presentert hvor kun en stikker av med den gjeve tittelen "Norges beste bobilplass 2020".

Rettelse i Bobilen nr. 204

I forrige utgave av bobilen var det en artikkel om Fricamping også om vinteren, hvor det står: ”Har du en bil over 3500 kg så er dette (kjettinger) pålagt utstyr å ha med seg på vinteren.” Dette er en regel som ikke gjelder lenger, og ordlyden hos vegvesen.no er i dag slik: Motorvogn med tillatt totalvekt over 3 500 kg, må ha med minst tre kjettinger: En tilpasset forhjul. To tilpasset drivhjul. Dette gjelder likevel ikke bobil med tillatt totalvekt mellom 3 500 kg og 7 500 kg.

Rally Grimstad

NB sin samling er AVLYST KNA Stavanger og NB Region sør planlegger felles tur for å bivåne Rally Grimstad som går av stabelen 21-22 august 2020. Vi prøver nå å lodde stemningen for et slikt arrangement. Det er åpent for medlemmer av NB og KNA.