Kart over medlemsfordeler

Publisert av Agneta Torgersen den 17.06.22. Oppdatert 08.02.24.

Nå har Norsk Bobilforening i samarbeid med Roger Fosland (medlem) – laget et enkelt kart hvor alle medlemsfordelene ligger lett tilgjengelig.
Vi håper dette kan være av interesse, og kanskje også gjør det enklere å finne frem til medlemsfordeler. Medlemsfordeler vil du også kunne finne i Gnist, og som vanlig på vår hjemmeside.

Kartet viser NBs rabattavtaler:

Generelt
Hvis du klikker på linken på en PC, åpnes kartet i en fane i nettleseren på din PC og kan brukes der.
Hvis du klikker på linken på en smarttelefon eller nettbrett, både Android og iPhone/iPad støttes, åpnes kartet i Google Maps på enheten. Se under for mer informasjon om bruken av kartet på disse enhetene. Hvis du får problemer, skriv hva du plages med og send mail til roger.fosland@gmail.com.

Google Maps og NB-kartet vises med ikoner uten at du har internett aksess (mobilt bredbånd eller trådløst nettverk). For å vise informasjon om hver rabattavtale må du ha aktiv tilgang til internett.
I Google Maps kan man ha flere "tilleggskart" som NB-kartet, men kun vise ett tilleggskart om gangen. Hvis du ønsker å bytte ekstrakart i Google Maps, velg kart i Lagret, Kart og velg kart der.
For å slette ekstrakart, åpne nettleser, gå til adressen https://mymaps.google.com, logg på med din Google-konto, finn kartet du ønsker å slette og velg Slett.

Android telefon og nettbrett
Klikk på link i epost og kart åpnes i Google Maps.  Hvis NB-kart forsvinner, klikk på Lagret nede på skjermen i Maps, scroll ned, klikk Kart og klikk på det kartet du ønsker å vise.
I Maps kan man ha flere "tilleggskart", men kun ett tilleggskart vises om gangen, velg kart i Lagret, Kart og velg kart der.

iPad
Du må installere Google Maps fra AppStore på iPad før bruk, du må ha en Google-konto og være logget på i Google Maps på iPaden for å bruke NB-kartet.
For å lagre NB-kartet på iPaden er prosedyren dessverre litt tungvint. Logg på mymaps.google.com med din Google-konto. Finn linken for nedlasting av NB-kartet i epost eller på NBs nettsider, og dra den over til MyMaps. Da er NB-kartet lagret på din Google-brukerkonto.
Nå kan du åpne Google Maps på din iPad, logge på med din Google-konto og da er NB-kartet tilgjengelig der.
Hvis NB-kartet ikke vises, kan du hente det frem i Google Maps ved å klikke på "tre streker" oppe til venstre, velg Dine steder, Kart og da skal NB-kart ligger der. Klikk på det for å åpne.

iPhone
Google Maps må installeres på iPhone før bruk, du må ha en Google-konto og være logget på i Google Maps for å lagre NB-kartet.
Klikk på link i epost, kart åpnes i Maps På iPhone lagres ikke kartet permanent. Kartet må åpnes ved å klikke på Lagret, velg Kart og NB

Feil, mangler og forslag til NB-kart meldes til roger.fosland@gmail.com
Feil i avtalene meldes til post@bobilforeningen.no