• Treffliste
  • Bobilforeningens landsmøtetreff 2017 i Mosjøen

Det er Region Nordland som er arrangør av Landsmøtetreffet i 2017 som blir 10.- 13. august.
    Foruten en del info og bilder, finner du også:

1. BROSJYRE MED INFO OM PÅMELDING OG PROGRAM FINNES NEDERST I ARTIKKELEN!
    2. LENKE TIL PÅMELDING SAMT PRISER FINNES OGSÅ NEDERST I ARTIKKELEN.
    3: Opplev PUBLINERS live under Landsmøtetreffet, se info nederst.
    4: SISTE PÅMELDINGSFRIST: 30.MAI 2017
    5: Oppdatert program sist i artikkelen.

Plakaten ble satt opp på Mosjøen Camping i turistsesongen 2016, slik at besøkende i sommer og høst ble informert om treffet. Bildet viser også leder  Eivind Krokmo.

I forbindelse med forberedelsene har styret vært i Mosjøen og hatt møte med ledelsen for campingplassen og på omvisning foruten på campingen - også på Kippermoen Idrettssenter og de sentrale deler av Mosjøen. Styret planlegger med at det kan komme flere hundre bobiler til Mosjøen og landsmøtetreffet. Alle vil få parkering på campingen eller i umiddelbar nærhet.

Det vil være tog som frakter bobilfolket rundt i Mosjøen - på sighseeing.

Mosjøen ligger midt i Norge, og det er mange muligheter for å se byen med den bevaringsverdige Sjøgata.En kan spasere elvepromedaden ut til Marsøra. En får da sett Sjøgata midt i Mosjøen sentrum samtidig med den flotte naturen langs Øyfjellet og Vefsna. Sjøgata er Nord-Norges største område med trehusbebyggelse fra 1800- tallet. Mosjøen har faktisk Dolstad kirke fra 1735, som også kan være verd et besøk.

Bildene under er fra Sjøgata og torvet og ble tatt en veldig stille ettermiddag i september 2016.
    Foto: Jarl Limstrand

Ønsker du å se Sjøgata fra sjøsiden anbefales en sykkel- eller gåtur til Marsøra langs den flotte stien som går ved foten av Øyfjellet. Her får du fantastisk fin utsikt mot Sjøgata og elva Vefsna.

Foto: Sigurd Myhrer

Det er også mulig å se vakre Helgeland både før og etter treffet. Kystriksvegen er et eldorado for oss bobilfolk, en tur en ikke glemmer så lett. Bildet nedenfor viser Torghatthullet ved Brønnøysund

Foto: Bård Løken

Det går også å ta en avstikker til Træna, en spesiell øy.
    Foto: Terje Rakke, Nordic Life Helgeland Reiseliv.

Her finner du en lenke til mye mer info om Helgeland

Har du mulighet, merk av 10. - 13.- august 2017 i kalenderen nå. I Bobilen vil det bli informert i hvert nummer framover inntil påmeldingsopplysningen blir tilgjengelig.